這整部mv根本就是一個電視劇啊xD 看完覺得Zayn可以去演電影

mv當中有一位男人跟Zayn的對話,我在最下面有翻譯

Dusk Till Dawn

 

 

[Verse 1: ZAYN]

並非想當獨立音樂
Not tryna be indie

但並非試著裝酷
Not tryna be cool

只是試著融入週遭
Just tryna be in this

告訴我你是否也ㄧ樣
Tell me are you too

你是否能感覺風的來源
Can you feel where the wind is

感覺到微風吹拂了嗎
Can you feel it through

在這玻璃窗上
All of the window

在這臥室裡頭
Inside this room

 

[Pre-Chorus: ZAYN & Sia]

因為我想要碰觸你
'Cause I wanna touch baby

我想要感受到
I wanna feel it too

我想要看到黎明拂曉
I wanna see the sunrise

在你犯下的罪過上 只有你與我  

on your sins just me and you

點燃熱火 烈陽之上
Light it up, on the run

夜幕降臨 一起探索未知吧
Let's make love, tonight

補償罪過 墜入愛河 試著嘗試吧
Make it up, fall in love, try

親愛的 我就在此處

(baby I'm right here)

 

[Chorus: ZAYN & Sia]

你將永遠非孤身一人
But you'll never be alone

我會陪伴著你 從黃昏到黎明
I'll be with you from dust till dawn

我會在你身邊 從日落至日出
I'll be with you from dust till dawn

寶貝 我現在就在你身邊
Baby, I am out here

當事態開始走偏時 我會牽著你的手
I'll hold you when things go wrong

我會與你同在 無論是傍晚或清晨
I'll be with you from dust till dawn

我會在你身旁 從夕陽西下至明日東升
I'll be with you from dust till dawn

寶貝 此刻我就在你身旁
Baby, I am out here

我將與你一起走過 從傍晚到黎明
I'll be with you from dust till dawn

此刻我就在你身邊
Baby, I am out here

我會站在你這邊 無論何時何地
I'll be with you from dust till dawn

寶貝 此刻我就在這裡
Baby, I am out here

 

[Verse 2: ZAYN]

我們被團團包圍
We were shut like a jacket

請閉上雙唇
So do your zip

我們迅速地往下探索
We would roll down the rapid

為了找到適合的波流
To find the wave that fits

感覺到風的吹拂了嗎
Can you feel where the wind is

體會微風飄渺的感覺
Can you feel it through

在這玻璃窗上
All of the window

在這臥室裡頭
Inside this room

 

[Pre-Chorus: ZAYN & Sia]

因為我想要碰觸你
'Cause I wanna touch baby

我想要感受到
I wanna feel it too

我想要看到黎明拂曉
I wanna see the sunrise

在你犯下的罪過上 只有你與我  

on your sins just me and you

點燃熱火 烈陽之上
Light it up, on the run

夜幕降臨 一起探索未知吧
Let's make love, tonight

補償罪過 墜入愛河 試著嘗試吧
Make it up, fall in love, try

親愛的 我就在此處

(baby I'm right here)

 

[Chorus: ZAYN & Sia]

你將永遠非孤身一人
But you'll never be alone

我會陪伴著你 從黃昏到黎明
I'll be with you from dust till dawn

我會在你身邊 從日落至日出
I'll be with you from dust till dawn

寶貝 我現在就在你身邊
Baby, I am out here

當事態開始走偏時 我會牽著你的手
I'll hold you when things go wrong

我會與你同在 無論是傍晚或清晨
I'll be with you from dust till dawn

我會在你身旁 從夕陽西下至明日東升
I'll be with you from dust till dawn

寶貝 此刻我就在你身旁
Baby, I am out here

我將與你一起走過 從傍晚到黎明
I'll be with you from dust till dawn

此刻我就在你身邊
Baby, I am out here

我會站在你這邊 無論何時何地
I'll be with you from dust till dawn

寶貝 此刻我就在這裡
Baby, I am out here

 

[Bridge: ZAYN & Sia] x4

女孩 好好愛惜自己的身體
Girl give love to yuor body

只有你能停止一切
It's only you can stop it

 

[Chorus: ZAYN & Sia]

你將永遠非孤身一人
But you'll never be alone

我會陪伴著你 從黃昏到黎明
I'll be with you from dust till dawn

我會在你身邊 從日落至日出
I'll be with you from dust till dawn

寶貝 我現在就在你身邊
Baby, I am out here

當事態開始走偏時 我會牽著你的手
I'll hold you when things go wrong

我會與你同在 無論是傍晚或清晨
I'll be with you from dust till dawn

我會在你身旁 從夕陽西下至明日東升
I'll be with you from dust till dawn

寶貝 此刻我就在你身旁
Baby, I am out here

我將與你一起走過 從傍晚到黎明
I'll be with you from dust till dawn

此刻我就在你身邊
Baby, I am out here

我會站在你這邊 無論何時何地
I'll be with you from dust till dawn

寶貝 此刻我就在這裡
Baby, I am out here


 

(MV中間對話插曲翻譯)

男人: 你能見到陽光的時間已經結束了

Man: Your life in the daytime is over

男人: 到處都有人在監控著你,你知道的吧?

Man: There's eye on you everywhere, you know that right?

男人: 我也正在監視著你

Man: I'm watching you

男人: 我的手下也正監視著你

Man: My crews watching you

男人: 你知道你的那些老朋友們

Man: You know your little homies

男人: 他們早就離開你了

Man: They pissed off

男人: 他們對你非常生氣 老兄

Man: They mad at you bro

男人: 你的名聲現在有如爛泥一般

Man: Your name is mud on the streets

男人: 噢,我知道你是誰

Man: Oh, I know who you are

贊恩 :  你根本不了解我

ZAYN:  YOU DON'T KNOW ME

 

翻譯by 賽特斯泰爾 Seth Styles

arrow
arrow
    全站熱搜

    賽特‧斯泰爾 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()