也許有人會對這首歌的歌名感到好奇

但其實這就像國外的張老師電話 (宣傳一下,電話直接打1980)

這首歌是獻給那些曾經在絕望邊緣中思索人生意義的人

也許是你,也許是我,也許是你身邊的任何人,也許是某位看似不曾悲傷的人

讓我們從關心開始做起,生命無價,別讓一時的衝動

讓自己,讓你的愛的人,讓你的朋友,讓你的家人,後悔一輩子

1-800-273-8255

 

[Pre-Chorus: Logic]

身心處於低潮
I've been on the low

似乎毫無意義的奮鬥
I been taking my time

感覺自己精神錯亂
I feel like I'm out of my mind

似乎我的人生不曾屬於我自己
It feel like my life ain't mine

但我能跟誰解釋
Who can relate?

低落的內心
I've been on the low

無謂的努力
I been taking my time

將我逼至角落,崩潰的內心
I feel like I'm out of my mind

似乎人生不曾屬於自己
It feel like my life ain't mine

 

[Chorus: Logic]

找不到生存意義
I don't wanna be alive

思索為何活著
I don't wanna be alive

只想要了結所有
I just wanna die today

切除一切的煩惱
I just wanna die

不想再繼續糾纏
I don't wanna be alive

不想再無謂掙扎
I don't wanna be alive

我只想要簡單俐落地結束
I just wanna die

讓我告訴你原因吧
And let me tell you why

 

[Verse 1: Logic]

人們以為他們了解我講的這些事情
All this other shit I'm talkin' 'bout they think they know it

日夜祈禱著拯救我的人,但沒有英雄會來救贖
I've been praying for somebody to save me, no one's heroic

我的生命似乎不太重要
And my life don't even matter

我知道自己被傷得很重 但卻不能表露於臉上
I know it I know it I know I'm hurting deep down but can't show it

我沒有一個能稱為家的地方
I never had a place to call my own

沒有一個真正的家
I never had a home

不曾響過的手機
Ain't nobody callin' my phone

你去了哪,你現在在哪,正在想著什麼
Where you been? Where you at? What's on your mind?

人們說每條生命都是珍貴的,但卻沒人真正關心我
They say every life precious but nobody care about mine

 

[Pre-Chorus: Logic]

身心處於低潮
I've been on the low

似乎無意義的奮鬥
I been taking my time

感覺自己精神錯亂
I feel like I'm out of my mind

似乎我的人生不曾屬於我自己
It feel like my life ain't mine

但我能跟誰解釋
Who can relate?

低落的內心
I've been on the low

無謂的努力
I been taking my time

將我逼至角落 崩潰的內心
I feel like I'm out of my mind

似乎人生不曾屬於自己
It feel like my life ain't mine

 

[Chorus: Logic]

我想要你繼續活著
I want you to be alive

我想看到你燦爛的活著
I want you to be alive

你不會這麼早就離去
You don't gotta die today

你不需如此早就走
You don't gotta die

我想要看見你活一個美好人生
I want you to be alive

我想要你繼續活著
I want you to be alive

別這麼早就離開我們
You don't gotta die

讓我告訴你原因吧
Now lemme tell you why

 

[Verse 2: Alessia Cara]

這是第一次再次呼吸
It's the very first breath

當你在絕望中無法自拔
When your head's been drowning underwater

空氣中瀰漫著黑暗
And it's the lightness in the air

當你與一個人
When you're there

身體緊靠彼此
Chest to chest with a lover

堅持下去的力量,即使路途還很長
It's holding on, though the road's long

在深淵中看見一絲亮光
And seeing light in the darkest things

當你凝視著映中的自己
And when you stare at your reflection

才了解到自己的價值
Finally knowing who it is

我相信你會感謝上帝,自己堅持過了
I know that you'll thank God you did

 

[Verse 3: Logic]

我知道你的過去,你的所在,你的目標
I know where you been, where you are, where you goin'

你是我相信希望的理由
I know you're the reason I believe in life

沒有夜晚的一天是什麼樣子
What's the day without a little night?

我只是試著脫離現實
I'm just tryna shed a little light

這其實很困難
It can be hard

真的很困難
It can be so hard

但你此刻依然呼吸著
But you gotta live right now

你就得要付出一切
You got everything to give right now

 

[Pre-Chorus: Logic]

身心處於低潮
I've been on the low

似乎無意義的奮鬥
I been taking my time

感覺自己精神錯亂
I feel like I'm out of my mind

似乎我的人生不曾屬於我自己
It feel like my life ain't mine

但我能跟誰解釋
Who can relate?

低落的內心
I've been on the low

無謂的努力
I been taking my time

將我逼至角落 崩潰的內心
I feel like I'm out of my mind

似乎人生不曾屬於自己
It feel like my life ain't mine

 

[Chorus: Logic]

最後,我想繼續活著
I finally wanna be alive

我想要活下去
I finally wanna be alive

我不想這麼快就結束
I don't wanna die today

不想這麼早完結我的故事
I don't wanna die

我有了活下去的力量
I finally wanna be alive

我想要繼續活著
I finally wanna be alive

我不想看見死神
I don't wanna die

我不想這麼快結束
I don't wanna die

 

[Outro: Khalid]

傷痛不再傷我那麼深
Pain don't hurt the same, I know

我經歷的路顯得特別落寞
The lane I travel feels alone

我將持續下去,直到我的腳停止運作
But I'm moving 'til my legs give out

看見淚水融化在雪花之中
And I see my tears melt in the snow

但我不想哭泣
But I don't wanna cry

不想再次讓淚水潰堤
I don't wanna cry anymore

我想要擁有活著的感覺
I wanna feel alive

我甚至不想死了
I don't even wanna die anymore

已經取消了念頭
Oh I don't wanna

不再考慮這件事
I don't wanna

不想隨便了結自己了
I don't even wanna die anymore

 

翻譯by 賽特斯泰爾 Seth Styles

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    賽特‧斯泰爾 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()