這首以簡單清新柔和的風格為主打

曲風都很溫柔, 但歌詞卻是有哀愁的味道

undefined

I'll pick you up at the same time / 再一次 我載你上路
At the same place, the same old drive / 同樣的目的 如同過往的兜風
We'll just talk about our day / 我們隨便聊聊彼此的一天
To try to fill the awkward space tonight / 試著將過錯彌補

We'll play the songs we used to love / 播著過去我們都愛的歌
While we try to fall in love again / 試著回溫過往
We don't know who's wrong or right / 不知道誰對誰錯
We don't even care enough to fight / 不知是非的互相責罵
We're going through the motions / 情緒隨著時間遊走
Cause we can't fix what's broken / 傷痕早已劃下 現在也無法彌補
And I know it's gonna hurt / 我知道 這只會傷害彼此
But darling I'll go first / 但寶貝 我會在前方領著妳
Cause I won't keep on saying those three empty words / 因為我不會再說那傷感情的三個字
No, I won't keep on saying those three empty words / 別再逼我 我說不出口

We're still talking everyday / 以前我們對彼此都侃侃而談
I'm running out of things to say to ya / 但現在卻無言相對
What's really gonna break my heart / 真正讓我心痛的
Is to have to tell your little brother / 是要將實情告訴你的兄弟

It might be easier to stay / 假如你留下 任何事變得簡單
But it'll never be the same, no ohh no / 但物是人非 早已回不去
And if something doesn't change / 倘若一切都不改變的話
Then we'll keep on sinking further / 我們也只會越飄越遠

Ohh, we're going through the motions / 情緒溢出腦海 回憶向我招手
Cause we can't fix what's broken / 方法用盡 傷痕無法修補
And I know it's gonna hurt / 情傷之痛深之入隨
But darling I'll go first / 別擔心 我會走在前方牽著你
Cause I won't keep on saying those three empty words / 但我卻說不出口那三個字
Those three empty words / 這些不過是無心之語
Will only make it worse / 只會讓情形變得更糟罷了
I'm tired, I can't take it anymore / 我累了 無法再承受謊言
Those three empty words / 這三個字全是空心謊言
Will only make it worse / 我們原想彌補過去 卻是越演越糟
We tired, we can't take it anymore / 我們都累了 無法再接受謊言的侵蝕

We going through motions / 種種感情飄過眼前
Cause we can't fix what's broken, no / 但我們卻回不去過往的繁華
And I know it's gonna hurt / 這些也只會傷感情
But darling I'll go first / 但親愛的 我會先走一步
I won't keep on saying those three empty words / 但我不會再說那三個字
We don't have to keeping on saying those three empty words / 你我心裡都明白 
No I can't keep on saying those three empty words / 那三個字全是謊言罷了

翻譯by 賽特斯泰爾

arrow
arrow

    賽特‧斯泰爾 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()